Amalie Henriette Gieger

• Thread starter Encyclopedia Titanica
  • Start date
Amalie did survive, in boat 4.

As she was Mrs Widener's maid, she probably worked like dog during the voyage. That's what maids did.

I suggest her name was probably Geiger, which is a proper German name.

She died November 14, 1933 in New York, New York, New York, United States

Amalie did survive, in boat 4.

As she was Mrs Widener's maid, she probably worked like dog during the voyage. That's what maids did.

I suggest her name was probably Geiger, which is a proper German name.
I know this is years later, but the spelling is in fact Gieger. She was my father-in-law’s great aunt, sister to his grandfather.

I know this is years later, but the spelling is in fact Gieger. She was my father-in-law’s great aunt, sister to his grandfather.

Hallo Maria mein Name ist Karina. Ich bin zufällig auf eure Unterhaltung gestoßen. Ich suche seit langem die Verbindung zu Amalie Gieger und meinem Großvater. Sie war die Tante von ihm. Aber ich kann die Stammbaumverbindung einfach nicht herstellen. Vielleicht kannst du mir weiterhelfen. Die Briefverbindung in die USA ist leider mit dem Tod meiner Großeltern abgebrochen. Wenn du weiterhelfen kannst wäre toll wenn du dich melden würdest.

LG Karina Graßmann

[email protected] das ist meine Kontaktadresse

Clare, if you mean items, we have no idea what she had with her On the ship. Whatever she had was probably lost when the ship went down.

Back